Tuesday 12 April 2011

當故事有了另一種編排方式,我們是不是就有了不同的呼吸對白

學校里的藝術風景,總是輕易可見,隨處可尋。在這樣的環境中所醞釀的自己,像是有太多的故事,太多的情緒出口。貼在牆上的白紙,有了太多不屬於我的故事,但透過閱讀,就能讓故事滲透進另一個故事裏面,在情節與情節互相重疊的那個片刻,在劇情與劇情相互連接的哪一個瞬間,某種氣味,頓時燻陶了那一個故事現場。
















When I was five years old my mum always told me that drawing was a key to life. When i go to school they ask me what i wanted to be when i grew up I wrote down "drawer" they told me I didn't understand assignment and i told that they didn't understand life.



***在藝術的創作領域里,總是知我者謂我心憂,不知我者問我何求。

No comments:

若不記下,我甚至不能曉得,它們已經經過我了。 ~syn《念頭》